Van onze Jeugdvoorzitter

door | 7 dec 2017 | Uncategorized

Er wordt met regelmaat aan me de vraag gesteld hoe het gaat met de jeugd afdeling. In principe kan ik daar een kort antwoord op geven, namelijk GOED! Maar toch zijn er nog dingen die me af en toe aan het twijfelen brengen om dit antwoord te geven en is er nog een andere zorg waar ik later in dit stukje op terug kom.

Als ik kijk naar de JO17 en JO15 dan zou ik daar toch nog graag wat leden aan wil-len toevoegen. Deze elftallen staan met regelmaat spelers aan elkaar af en uiteraard is dat goed om te zien maar eigenlijk moeten ze op eigen benen kunnen staan en op dit moment is dat dus niet zo. Waarom geef ik dan toch het antwoord dat het goed gaat? Nou komt ie: Op zaterdag morgen kom ik op SAB en dan zie ik de JO11 spelen en die gaan goed. Sportieve resultaten zijn mooi, natuurlijk verliezen ze wel eens, maar er wordt vooral beter gespeeld dan vorig jaar. Ook de JO8 zijn bezig op het veldje wat net wat kleiner is dan een half voetbalveld, volgens de nieuwe regelingen van de KNVB. Deze jongens, op het moment van schrijven, ongeslagen en de tegenstander komt met bibberende knietjes naar ons complex om tegen deze mannetjes te voetballen. Uitslagen van 12-2 zijn eerder regel dan uitzondering terwijl we met de begeleidende mensen er nog over twijfelden of dit de juiste stap was. Ja dus!

Om 10:15 uur starten de kabouters onder de bezielende begeleiding van Dre Ruskus en Maurice van de Muysenberg. Deze twee mannen hebben hun handen vol aan de meer dan 20 kabouters die daar nu al meedoen.

Op een Zaterdag was het niet echt lekker weer en toch waren er nog 17 kabouters aan het trainen wat best bijzonder is want ja als het dit soort weer is, dan wordt er wel eens overgeslagen. Op dit moment is dit zeker niet het geval en dat betekent maar één ding namelijk dat het er leuk, gezellig en warm er aan toe gaat. Ook zijn er een aantal personen bezig met het maken van een kabouterhonk. Er is al veel gedaan maar we zijn er nog niet. Wat ik wel weet is dat het een fantastisch resultaat zal gaan worden. De inzet van de mensen lijkt hiervoor garant te staan. Echter wat ik wel zie is dat het veelal dezelfde mensen zijn die dit soort activiteiten oppakt.

Hier zit mijn andere zorg namelijk: Een club als de onze is afhankelijk van vrijwilligers. Dit klinkt niet onbekend neem ik aan want dit wordt meer geroepen, maar mijn zorg bestaat uit het lezen, er iets van vinden en er niets mee doen. Veelal dezelfde mensen, er komt een tijd dat ook deze mensen gaan roepen dat ze een keertje overslaan. En of men nu wel of niet overslaat doet niet ter zake, dat de mogelijkheid bestaat dat men het gaat roepen zou voldoende moeten zijn voor andere mensen om op te staan en mee te helpen.

AUB mensen, er zijn voldoende dingen die gedaan kunnen worden. Terreinknecht voor de jeugd op Zaterdag, scheidsrechters, begeleiding van de scheidsrechters, S&R commissie, etc.….

We kunnen er niet vanuit blijven gaan dat een ander het wel doet!!

Mocht je tijd en interesse hebben laat het ons weten.

Tot slot: De grote clubactie mag weer een succes worden genoemd want er is lekker veel ver-kocht door de jongens en meiden. Ook lekker voor hunzelf want men krijgt 0,50 eurocent per verkocht lot! De opbrengst zal worden gespendeerd om het kabouterhonk naar een mooi eindresultaat te begeleiden.

Met sportieve groeten,

Nico Lammerse